Motociklų variklių alyva. Paaiškinimai, patarimai ir tinkamos alyvos parinkimas Jūsų motociklui
Motociklo variklio alyva yra svarbiausias motociklo skystis – be kurio jis negalėtų važiuoti. Variklio alyva atlieka daugybę funkcijų: tepimas, aušinimas, sandarinimas, valymas, apsauga nuo korozijos ir kiti.
Kiekvienam motociklo modeliui yra rekomenduojamas skirtingas alyvos pasirinkimas – apie tai žemiau rasite mūsų įraše.
Motociklų variklio alyvos rūšys
Visas variklių alyvas sudaro bazinės alyvos ir našumą gerinantys priedai. Priklausomai nuo bazinės alyvos tipo, variklio alyvos skirstomos į tris tipus – sintetinę, pusiau sintetinę ir mineralinę.
Mineralinė alyva
Mineralinės alyvos yra gaunamos iš žalios naftos. Rafinavimo proceso metu pašalinami nepageidaujami teršalai. Vienas iš didžiausių mineralinės alyvos privalumų yra žema kaina, palyginti su sintetiniais analogais. Tačiau ši alyva neveikia taip efektyviai kaip sintetinė alyva. Ji teka per variklį lėčiau, todėl padidėja degalų sąnaudos ir nukenčia bendras variklio darbas.
Mineralinės alyvos struktūra neleidžia molekulėms sąveikauti ekstremaliomis važiavimo sąlygomis, todėl jie idealiai tinka motociklams su senesniais varikliais arba tiems, kurių variklio našumas mažesnis. Be to, mineralines alyvas reikia keisti dažniau nei sintetines.
Pusiau sintetinė alyva
Jei ieškote motociklo variklio alyvos, kuri geriau veikia žemoje temperatūroje ir gali blokuoti oksidaciją, bet nenorite pirkti pilnai sintetinės alyvos, tuomet pusiau sintetinės variklinės alyvos kaip tik jums. Kaip nusako jų pavadinimas, pusiau sintetinės alyvos yra mineralinės ir sintetinės alyvų derinys.
Pusiau sintetinė alyva užtikrina geresnę apsaugą nei įprasta mineralinė alyva ir yra pigesnė nei pilnai sintetinė alyva. Pusiau sintetinėse motociklų variklių alyvose taip pat yra stiprių sintetinių priedų, kurie pagerina jų veikimą ir netgi suteikia alyvai naujų savybių.
Sintetinė alyva
Pagrindinis skirtumas tarp sintetinės ir mineralinės alyvos yra jų formulėje. Sintetinės alyvos laboratorijoje patiria sudėtingesnių modifikacijų.
Sintetinė alyva dažniausiai yra naudojama naujesniuose motociklų modeliuose. Bet koks motociklas, kurio variklio darbinis tūris didesnis (didesnis nei 200 cm3), turi naudoti sintetinę alyvą. Šios pažangios alyvos veikia daug geriau nei mineralinės ir pusiau sintetinės alyvos. Jie siūlo išskirtinį sutepimą ir apsaugą varikliams, patiriantiems didesnę apkrovą.
Pagrindinės savybės, išskiriančios sintetinę alyvą iš mineralinių alyvų, yra šios:
- Apsauga nuo korozijos
- Patobulintas aušinimas
- Pailginti nuleidimo intervalai
- Mažiau emisijų
- Pagerinta degalų ekonomija
Svarbiausia, kad sintetinė alyva tarnauja ilgiau už kitas ir užtikrina geresnę variklio apsaugą.
Dvitakčių (2T) ir keturtakčių (4T) variklių alyva
Motociklų ir motorolerių varikliai gali būti keturtakčiai (4T) ir dvitakčiai (2T). Pagrindinis skirtumas tarp jų yra stūmoklio judesių skaičius aukštyn ir žemyn per kiekvieną ciklą.
Dvitakčių (2T) variklių alyva
Dvitakčių varikliuose galia gaminama kas du stūmoklio taktus. Jie yra ekonomiškesni ir lengvesni nei jų keturtakčiai kolegos. Tačiau jie turi daug trūkumų, įskaitant degalų neefektyvumą, didesnį triukšmą, vibraciją ir didelį poveikį aplinkai. Štai kodėl jie dažnai naudojami mažuose varikliuose. Dvitakčių motociklų varikliams reikia naudoti 2T variklių alyvas. Bazinė alyva 2T alyvose gali būti ricinos, naftos, pusiau sintetinė arba sintetinė. Šiuolaikiniuose dvitakčiuose varikliuose naudojamos sintetinės alyvos, kurios užtikrina geresnę apsaugą ir mažina išmetamųjų teršalų kiekį. Pažangiosiose 2T alyvose taip pat yra naujoviškų priedų, kurie pagerina bazinių alyvų veikimą ir netgi prideda joms naujų savybių. Kai kurie iš jų yra kuro stabilizatoriai, plovikliai, biologiškai skaidomi komponentai ir kiti.
Keturtakčių (4T) variklių alyva
Keturtakčių variklyje galia gaminama kas keturis stūmoklio taktus. Kiekvienas keturtakčių variklių įvykis (įsiurbimas, suspaudimas, galia ir išmetimas) vyksta atskiru stūmoklio judėjimu. Kaip tik dėl to keturtakčiai varikliai taupo degalus ir išmeta mažiau išmetamųjų teršalų nei dvitakčiai varikliai, todėl jie yra naudojami šiuolaikiniuose motociklų varikliuose. Motociklui su keturtakčiu varikliu reikia rinktis kokybišką keturtaktį alyvą. Skirtingai nuo dvitakčių tepalų, keturtakčių variklių alyvos nedega kartu su motociklo degalais. Vietoj to, jie cirkuliuoja ir sutepa variklio komponentus. Jie taip pat sumažina šilumą ir filtruoja nešvarumus. Keturtakčių variklių alyvos taip pat turi didesnę koncentraciją našumą gerinančių priedų, tokių kaip plovikliai, dėvėjimąsi stabdančios medžiagos, stabdančios putos ir kiti.
Motociklų variklio alyva: klampumo klasifikacija
Klampumas – tai variklinės alyvos gebėjimas atsispirti judėjimui ar tekėjimui. Kitaip tariant, tai reiškia alyvos storį.
Didelio klampumo skysčiai tarp variklio dalių sukuria storesnę plėvelę, atlaiko slėgį ir išlaiko didesnį slėgį nei mažo klampumo tepalai. Kita vertus, per tiršta alyva gali sukelti galią mažinančią trintį.
Alyva turi būti pakankamai tiršta, kad susidarytų stipri apsauginė danga, tačiau ne tokia tiršta, kad sukeltų trintį tarp variklio dalių. Būtent, jei alyvos plėvelė visiškai atskiria du metalinius paviršius, ji atlaiko visą apkrovą ir sukelia hidrodinaminę bei hidrostatinę trintį. Nors metaliniai variklio komponentai nesusidėvėję, prarasite daugiau galios, todėl variklio alyvos turi skirtingus klampumo laipsnius. Kiekvienos alyvos skaičiai rodo jo veikimo charakteristikas. Atsižvelgiant į jų klampumo klases, alyvos gali būti vienarūšės ir daugiapakopės.
Motociklo variklio alyvos parinkimas Jūsų motociklui
Motociklo variklio alyvos pasirinkimas turi būti paremtas Jūsų motociklo knyga arba motociklo alyvos gamintojų rekomendacijomis.
Lengviausias būdas sužinoti, kokia motociklo variklio alyva yra reikalinga ir kiek jos pilasi, yra apsilankius Motul oficialiame puslapyje: Motorcycle – Motul Oil Selector (oelberater.de)
Išsifiltravus motociklo modelį, Jums yra pateikiama lentelė, kurioje galite matyti visą reikiamą informaciją.
Žinoma, visuomet galite susisiekti su mumis ir mes Jums atsakysime į visus kylančius klausimus! 🙂
Motociklo alyvą reikia rinktis tik tokią, kokią rekomenduoja gamintojas, nes netinkamai parinkta motociklo alyva gali sutrumpinti variklio tarnavimo laiką.
Reguliariai keiskite motociklo variklio alyvą!
Motociklų variklio alyva turėtų būti keičiama kas 5000–8000 km. Tačiau tai priklauso nuo įvairių veiksnių, įskaitant variklio tipą, gamintoją, alyvos tipą ir Jūsų važiavimo stilių. Pavyzdžiui, jei savo motociklą naudojate kasdien arba kasdien keliaujate didelius atstumus, variklio alyvą turėsite keisti dažniau.
Taip pat, yra rekomenduojama pakeisti motociklo variklio alyvą prieš sezoną. Keičiant motociklo alyvą kartu reikia pakeisti ir alyvos filtrą.
Gerai prižiūrimas motociklas užtikrina ilgą tarnavimo laiką ir saugumą važiuojant 🙂
Mūsų parduotuvėje galite rasti didelį asortimentą motociklui skirtos alyvos ir jos priedų, jeigu turite klausimų susisiekite su mumis 🙂
Tmoto.lt